TRANSHEAT

Tudni kell, hogy a TRANSHEAT az egyetlen, világszerte most elterjedőben lévő olyan környezetbarát folyékony jégoldó anyag, amely minden téren képes – úgymond – lekörözni az eddig használt jégoldó anyagokat és technológiákat.

Tudni kell a közvetlen bekerülését: bár literenkénti ára magasabb mint a jelenleg használt Kalcinolnak, vagy más magnézium-kloridos szereknek, de mivel fajlagosan kevesebbet kell felhasználni belőle az említetteknél, mégis gazdaságosabb.

Tudni kell, hogy a TRANSHEAT mínusz 16 oC-ra beállítva érkezik a felhasználóhoz, ami azt jelenti, hogy tárolva eddig a hőmérsékletig nem fagy meg. Kiszóráskor, a jéggel való érintkezésnél gyorsan átszalad a jégpáncélon, azt széttördeli, és alulról kezdi olvasztani úgy, hogy elsősorban azt a vékony réteget szünteti meg, amellyel a fagyott hó vagy jég odatapad az útfelülethez. Teszi ezt úgy, hogy a keletkező vízrészecskékkel való érintkezéskor a híguló elegy közös fagyáspontja eléri a mínusz 24-26 oC-t, majd további erőteljes hígulásnál ez az érték természetesen folyamatosan csökken. Az úttestre már nem tapadó jégdarabkák a kiszórást követően könnyen eltávolíthatók, illetve a TRANSHEAT vegyi- és felszabaduló hőenergiája miatt lassan maguktól elolvadnak.

Ha az eddigi jégolvasztó szerekkel akarjuk a TRANSHEAT-ot összehasonlítani, ezt három szakaszban célszerű megtennünk:

– Az első szakasz határvonalát kb. mínusz 8 oC külső hőmérsékletnél célszerű meghúznunk. Eddig olvaszt ugyanis a leggyakrabban használt konyhasó. Ebben a hőmérsékleti tartományban az egy négyzetméterre kipermetezendőTRANSHEAT mennyisége a konyhasóhoz viszonyítva mindössze 10-25 %. Nagy megtakarítás érhető el a szórógépkocsik, a munkaerő, a futott üres kilométerek és az üzemanyag vonatkozásában is.

– A második szakasz határvonala kb. mínusz 14 oC. Eddig szokták a kalcium- vagy magnézium-kloridokat, vagy ezek elegyét bevetni. Ezek fokozottan környezetkárosító és betonrongáló anyagok, mégis kényszerűségből alkalmazni kellett ezeket, legfontosabb az emberélet címen. Ebben a tartományban a TRANSHEAT felhasználása fajlagosan az említettekhez képest 25-40 %, vagyis szintén jelentős a megtakarítás.

– A harmadik szakasz a mínusz 14 oC alatti hideg, illetve a mínusz 14-26 oC közötti tartományban történő jégmentesítés. Itt nincs miről beszélnünk, mert nincs más anyag, amely ilyen hőmérsékleti körülmények közepette képes a jeget felolvasztani. Természetesen TRANSHEAT-ból is már nagyobb mennyiséget kell kiszórnunk, mint alacsonyabb külső hőmérséklet esetén, de legalább hatékonyak tudunk lenni.

A fajlagosan felhasznált kis mennyiség azonnali kedvező pénzbeni megnyílvánulásán felül a TRANSHEATkörnyezetbarát jellege miatt ennek sokszorosát, országszerte hatalmas összegeket lehet megtakarítani az utak fel-nem-fagyása, az útmelletti talaj el-nem-szikesedése, a közúti műtárgyak és a futó gépkocsik alvázának jelentősen kisebb korróziója, stb. stb. révén.

Mit kell tudni még a TRANSHEAT-ról?

A TRANSHEAT-nak a közutakra való kijuttatásának mennyiségére a gyakorlatban már kipróbált, pontos táblázatáll rendelkezésünkre, amely különböző külső hőmérsékleti viszonyok mellett, különféle jégvastagságnál vagy letaposott hórétegnél a szórókocsi sebességét is figyelembe veszi.

Tudjuk, hogy jelenleg a magyarországi jégtelenítési technológia nagyrészt a szilárd anyagok kijuttatására épül. Az új technológia természetesen befektetéssel jár, ennek nagysága viszont igen gyorsan megtérül.

Viszonylag gyorsan vagyunk képesek szállítani különféle gépjárművekre felszerelhető speciális szórófejeket, esetleg tartályokat, vagy akár komplett szóró/permetező gépjárműveket is. Korrekt árajánlatot a t. Megrendelő által jelenleg használt technika (gépkocsi-típus, felszereltség) ismeretében tudunk adni. Az ajánlott berendezés készülhet manuális, félautomata, vagy akár teljesen automatizált kivitelben is. A tapasztalatok alapján e berendezések ára, a TRANSHEAT használatával együtt, már az első szezonban is igen nagy megtakarítást eredményez.

Az útpályára esetlegesen kijuttatott többlet-TRANSHEAT nem vész kárba, mert maximum 24-48 óráig, mintegy védőfilmet képezve képes az ismétlődő leeső hó, ónos eső, stb. az útpályára való lefagyását meggátolni egészen addig, amíg vegyileg reakcióképes marad. A folyamat úgy zajlik le, hogy a TRANSHEAT a vízmolekulákkal való érintkezése révén elemeire bomlik, jellege leginkább egy gyenge műtrágyára fog hasonlítani, illetve környezetsemleges lesz.

A TRANSHEAT-ot javasoljuk felhasználni az országos főközlekedési útvonalakon és a városokon belül egyaránt, a polgári és a katonai repülőtereken, de még a parkokban lévő gyalogutak és a lefagyott járdák, lépcsők esetében is. Kisebb fagyott területek természetesen kézi- illetve háti permetezővel is jó hatásfokkal jégteleníthetők.

Az Enveco Hungary KFT-nek – többek között – rendelkezésére áll a Fodor József Országos Közegészségügyi Központ Országos Kémiai Biztonsági Intézete által kiadott Országos Forgalmazási Engedély, a Közlekedéstudományi Intézet Részvénytársaság ajánló Szakvéleménye és az Állami Közúti Műszaki és Információs Közhasznú Társaság által kiadott u.n. Alkalmazási Hozzájárulás is.